pátek 17. dubna 2009

Tak Obama je prý Přemyslovec

Věděl jsem to už od začátku, už jak jsem ho viděl vycházet před Pražským hradem, mě to napadlo. Jeho kukuč jsem už někde viděl a nebylo to v televizi. Pak jsem si přečetl noviny a měl jsem jasno. Americký genealog českého původu, Rechcígl, vypátral větev rodokmenu amerického prezidenta Obamy, která vede až ke knížeti Bořivoji. Hned je člověk klidnější, když ví, s kým má tu čest. Tak Přemyslovec. Ale že nás to nenapadlo hned, už jak říkal česky "sametova revoluce". To takový Američan neřekne, Bush by se mohl postavit na hlavu a neřekl by to. Ba ne, Slovan se v novém prezidentovi Spojených států nezapře. Teď už mu věřím, že to myslí opravdu vážně, svět je v dobrých rukou.
Něco mi tam ale stále ne a nesedělo, až mi do došlo. Jeho barva kůže, vždyť je to černoch...? Jestli je tedy pravda, že má své předky mezi Přemyslovci, pak Přemyslovci byli černoši. Já vím, už je to dávno, ale jakto že jsme na to zapomněli? Inu, lidská paměť je krátká a i ta nejdokonalejší kresba časem vybledne.
Hlavně, že jsme všichni Slovani. Jen doufám, že další prezident Spojených států nebude Číňan, kdoví jaké souvislosti bychom ještě našli...

Žádné komentáře:

Okomentovat