sobota 6. června 2009

Budu volit Zelené!

Určitě nejsem člověk, který by měl předem jasno, koho bude volit. Na jednu stranu je to komplikace, když člověk volí celý život jednu stranu, nemusí se o nic zajímat. V takovém případě je nejlepší vybrat si stranu, která dlouho vydrží. To ovšem nic nevypovídá o její kvalitě. Já jsem na tom tak, že každé volby přistupuji k stranám od úplného začátku. Poslední volby jsem se rozhodl, komu dám hlas, až přímo ve volební místnosti. Samozřejmě že mám své favority, ale stejně tak bych u každé strany mohl vyjmenovat tisíc důvodů, proč ji zvolit, a tísic a jeden důvod, proč ji nezvolit. Z logiky věci by potom člověk raději k volbám jít neměl. Přesto k volbám jdu.
Politika vždycky byla a vždycky bude hlavně o kompromisech, nelze najít žádnou cestu bez ústupku, a stejně jako si to postupem času musí uvědomit politici, tak si to chtě nechtě musí uvědomit i voliči. Proto chápu každého, ať už volí Topolánka, Paroubka, Svobodu (ale u těch mám snad největších výhrad), nebo Bursíka. Prostě je to politika.
Sám jsem se rozhodl letos u všech voleb (a že jich bude) volit Zelené. Především je to alternativa a sám preferuji především svobodnou volbu. Je to strana nová, která si bere za vzor evropské zelené. Ti si prošli zajímavým vývojem. Známý výrok: "Kdo není do čtyřicítky komunista, nemá srdce, kdo je po čtyřicítce komunista, nemá rozum", zelené, myslím, dost vystihuje. Jejich levicové zaměření nebylo na škodu, ale v pravou chvíli se z toho dostali. A ač Češi nováčci, ukázali, že umí nabídnout i zajímavé lidi do vlády- Schwarzenberg, Kocáb i Liška se mi svým vystupováním zamlouvají. Takto si představuji politiku.
Předvolební kampaň byla jistě dost vyhrocená, neříkám, jestli je to dobře, či špatně. Každopádně z vajíčkové aféry vytěží velké strany a na ty malé se pomalu zapomíná. Strana Zelených nemá jisté skoro nic, musí se stále pohybovat na hraně existence, nikdy to také nebude strana, která by vyhrála volby. O to víc mi jsou sympatičtí. A posledním důvodem k tomu, abych je volil, bylo doporučení od autority jako je Václav Havel. Takže jestli se rozhodujete a jestli vám doporučení od Havla nestačí, pak vězte, že vám to doporučuji i já...
Sám, hned jak napíši poslední tečku v tomto příspěvku, jdu volit.

Žádné komentáře:

Okomentovat